Carnaval op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lidy - WaarBenJij.nu Carnaval op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lidy - WaarBenJij.nu

Carnaval op Curacao!

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

09 Februari 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo lieve volgers :)

Het is alweer veel te lang geleden sinds ik mijn laatste verhaal heb geschreven, sorry daarvoor! Maar Curacao heeft zoveel meer te bieden dan alleen op een laptop verhaaltjes schrijven ;). Desalniettemin hier toch weer een verhaaltje voor jullie!

Ik ben inmiddels al bijna klaar met mijn stage. Nog 2,5 week rest mij bij Van Eps Kunneman Van Doorne. Als dit kantoor in Nederland zou staan zou ik er meteen solliciteren. Het is een groep mensen waar ik voor mijn gevoel heel goed tussen pas. Ondanks de drukte van een advocatenkantoor is er ruimte voor oprechte interesse in elkaar. Dat vind ik erg belangrijk op de werkvloer. De opdrachten zijn erg leuk en verdiepend. De verdieping is hier met name te vinden in de verschillende lagen van regelgeving. In Nederland hebben we overal keurige wetboeken voor maar dat is hier wel anders. Er zijn zoveel documenten die je moet checken voordat je met zekerheid een antwoord op een vraag kunt geven, maar dat maakt het wel heel leuk. Je bent eigenlijk de hele tijd puzzeltjes aan het oplossen! Ik ga de laatste 2,5 week nog knallen op stage om daarna lekker 3 weken vakantie te hebben.

Het hoofdstuk feestjes op Curacao zou echt pagina's vullend kunnen zijn. Elke dag is er wel weer ergens anders een happy hour op het eiland. Voor nu ga ik vooral in de weekenden stappen, immers moet ik doordeweeks goed puzzelen op stage. ;) De feestjes die dan in de weekenden zijn, zijn ook wel echt top. Twee weken geleden zijn we naar de full moon party geweest op het strand met vuurwerk e.d. Dit was echt een van de leukste avonden op het eiland. De hele sfeer was echt zo mooi de feestlocatie was ook super mooi aangekleed en heel goed geregeld.

Afgelopen weekend was het niet alleen carnaval bij jullie maar hier op Curacao. Ik moet wel zeggen, dat gaat er wel even anders aan toe dan bij ons in Brabant :). Alhoewel, vrijdagavond hebben gewoon lekker Brabantse carnaval gevierd bij een Nederlands café. We hebben efkes durgezakt, de hendjes in de lucht gegooid en - omdat het de enige avond "échte" carnaval was - hebben we ook weer het licht uit gedaan. (zoals jullie van mij gewend zijn :P). Ondanks deze avond deed het me wel een beetje pijn toen ik Carnavalsmaandag allemaal Metworstfoto's binnenkreeg. Nog bedankt Jesse #WaarisLidy ;)

Zondag trok de Grand Marcha door de straten van Willemstad (zie foto's). Wat veel pracht en praal echt super mooi om te zien! Zoveel mensen doen er aan mee dat is echt niet normaal. Carnaval is hier echt een volksfeest voor jong en oud. We stonden eerst tussen twee tribunes in. (Families, bedrijven e.d. bouwen hier al twee weken vantevoren hun tribunes op langs de route zodat ze zeker zijn van hun plek. Op die plek mag dan niemand anders staan). Totdat een mevrouw aan ons kwam vragen met hoeveel we waren. We mochten wonder boven wonder bij hen op de familietribune komen staan! We hebben de carnaval dus echt samen met de locals gevierd! Dat was echt zo mooi :) We mogen vanavond, bij de afsluitende carnavalsparade, weer bij hen op de tribune komen staan. Dat is eigenlijk best wel zeldzaam omdat de locals erg gesteld zijn op hun plekje langs de route! Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in :D. Deze foto's zal ik samen met de foto's van de Gran Marcha later onder dit verslag zetten.

O ja! Deze week is Ellis aangekomen Jeej :D Super gezellig.

Aankomend weekend wordt weer wat rustiger. Dat wordt vooral strand liggen en bijkomen haha.

Tot snel (nu echt! ;) )

Liefs, Lidy

  • 10 Februari 2016 - 13:13

    Annie Nabbe:

    Hoi Lidy nu hadden we inderdaad genoeg te lezen. Over het stage werk en hoe het juridisch daar allemaal aan toe gaat. Maar ook geen gebrek aan de leuke uitjes daar wat we lezen. Wat gaat de tijd snel.Nu al uitkijken dat pap en mams komen en je heerlijke 3 weken vakantie . Vele groetjes en we hebben hier de gezellige carnaval weer overleefd. Vele groetjes van Jan en mij xx

  • 10 Februari 2016 - 15:29

    Pap En Mam:

    Hey Lidy,

    Weer een leuk verslag om te lezen. Ook hier zit de carnaval er weer. De boel weer opruimen alles weer wassen en terug in de kast. Ook wij hebben een mooie carnaval gehad. Erg genoten. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt op stage. En die feesten op het strand die zijn jou wel toevertrouwd. Nog ff en dan zit je stage er al weer op en dan kun je nog lekker ff 3 weken van een welverdiende vakantie gaan genieten op Curacao. Time flies dus geniet er nog met volle teugen van daar. Groetjes en een dikke kus van ons.

  • 10 Februari 2016 - 15:49

    Janneke Gulen :

    Super leuk te lezen !! Idd maandag mtk waar is lidy ....
    Geniet er nog van

    Xxx

  • 11 Februari 2016 - 07:41

    Trudy:

    Hej Lidy, superleuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt zowel in je stage als daarbuiten. Nu nog maar effe genieten van je mooie tijd daar. En voor straks ook nog een hele fijne vakantie. Geniet ze !!! Groetjes en een dikke knuffel .

  • 11 Februari 2016 - 16:49

    Petra:

    Hey Lidy,
    Fijn dat je geniet. Tijd vliegt voorbij, volgend jaar is ook weer voor jou de MTK

  • 22 Februari 2016 - 16:13

    Marly:

    Hoi Lidy,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt! Een mooie ervaring erbij strakjes! Hoe was de carnavalsparade daar nog geweest? Vast ook bijzonder. Volgend jaar weer de MTK:) Een hele fijne vakantie nog, veel plezier!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2016

Bezoek uit Nederland en de laatste dagen

01 Maart 2016

Antilliaanse verjaardag!

09 Februari 2016

Carnaval op Curacao!

13 Januari 2016

Stage, Vliegen en Chillen!

03 Januari 2016

Ik ben geland!
Lidy

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 4535

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: