Bezoek uit Nederland en de laatste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lidy - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland en de laatste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lidy - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland en de laatste dagen

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

17 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia allemaal!

Dit zal hoogstwaarschijnlijk mijn laatste reisverslag zijn vanuit Curacao! Zondag ga ik terugvliegen naar Nederland. Wat is de tijd omgevlogen hier, niet normaal!

Vandaag precies twee weken geleden kreeg ik bezoek uit Nederland. Papa en mama kwamen mij opzoeken! Ik had met ze afgesproken om bij het hotel op ze te wachten, maar ik had wat anders in mijn hoofd. Ik ben met mijn auto naar het vliegveld gereden om ze daar te verrassen! Ik stond daar maar te wachten en wachten en was al bang dat ik te laat was, totdat ze daar ineens de deur uitliepen en voor mijn neus stonden op Curacao. Dat was wel een beetje gek, maar super leuk! Ik heb ze ook naar het hotel gebracht en zo begon hun avontuur op Curacao.

Allereerst heb ik ze het centrum van Willemstad een beetje laten zien en zijn we naar een strandje gegaan (Porto Marie). Ook hebben we wederom Shete Boka niet overgeslagen. De rest van de dagen hebben we eigenlijk vooral gerelaxed op verschillende stranden, die zijn allemaal al een bezienswaardigheid hier op Curacao.

Klein Curacao zat daar ook tussen. We moesten om 05:50 opstaan om met de auto naar een klein haventje te rijden. Daar zou de boot vertrekken naar het paradijs dat Klein Curacao heet. Deze dag was helemaal verzorgd, we kwamen aan en het ontbijt stond klaar en in de middag was er als lunch een barbecue. Klein Curacao is echt een prachtig klein eilandje dat geheel onbewoond is. Er staat een verlaten vuurtorentje op en er zijn een heleboel scheepswrakken aangespoeld. In een bepaald stuk in de zee heb je bij het snorkelen 99% kans op het zien van een schildpad. Mama en ik zijn daarheen gegaan en ja hoor, daar zwommen we dan tussen de schildpadden! Ik baalde even dat ik geen onderwater camera had, wat een mooie ervaring was dat!

Een week later, die week is overigens echt voorbijgevlogen, moest ik papa en mama weer terugbrengen naar het vliegveld. Ik kan wel zeggen dat ze ophalen honderd keer leuker was.

Nu had ik nog anderhalve week waarin ik dingen kon gaan doen. Met huisgenoten zijn we zaterdag nog naar de blauwe kamer geweest. Levensgevaarlijk. We moesten eerst een heel pad aflopen van een half uur lang ongeveer. Vervolgens kwamen we bij een rots die steil naar beneden liep om de zee in te komen. Ik heb mijn sportschoenen hiervoor aan gehouden, dan kunnen jullie een beetje nagaan hoe steil en rotsachtig het geweest moet zijn. Eenmaal in de zee, wat voor mij al een overwinning op zich was, moesten we 2 meter onderwater zwemmen om de blauwe kamer in te komen. (de blauwe kamer is een rots die bij goed licht geheel blauw kleurt). Eenmaal in de blauwe kamer was dit wel een ervaring, zwemmen in een grot. Ik moet wel zeggen dat ik de blauwe kleur niet goed kon zien. Op een bepaald moment kregen we allemaal overal kleine prikjes en zijn we er weer uit gegaan. Jasmijn en Lindsay zeiden later dat ze allemaal mini kwallen zagen door hun duikbril. Waarschijnlijk hebben we dus allemaal meerdere kleine kwallenbeten opgelopen, niet fijn.

De laatste paar dagen ben ik eigenlijk vooral nog een beetje aan mijn kleur aan het werken (voor zover dat nog nodig is ;) ), ik ben mijn ereader uit aan het lezen en nog even aan het snorkelen, wat hier overigens echt een aanrader is! Met het snorkelen heb ik al veel dingen gezien: een papegaaivis, een engelvis, trompetvis, barracuda, murene, pijlstaartrog, waterslang en schildpadden!

Mijn Antilliaanse avontuur loopt ten einde. Ik heb het echt geweldig goed naar mijn zin gehad en ben verliefd geworden op Curacao. Ik kan het iedereen aanraden om hier een aantal dagen vakantie te komen vieren.
Voor nu is het voor mij goed geweest. Het wordt tijd om lekker terug te keren naar Nederland, naar ons huisje in Overloon.

Aankomende maandag sta ik weer op Nederlandse bodem en ik hoop jullie allemaal snel weer een keer te zien!

Heel veel liefs Lidy

  • 17 Maart 2016 - 16:44

    Hanie Van Dijk:

    Hoi Lidy

    Kei leuk om te lezen hoe goed jij het daar naar de zin hebt gehad, erg genoten hebt!
    Heel bijzonder ook om hier een weekje samen met pap en mam op te trekken om hun de mooie plekjes te laten zien!
    Ze hebben ook erg genoten!

    Ik wens je een hele fijne goede reis terug naar Nederland!

    Groetjes Hannie

  • 17 Maart 2016 - 20:40

    Pap En Mam:

    Hey Lidy,

    Wat is die tijd snel gegaan zo brengen we jou weg en zo kunnen we jou al weer komen ophalen op Schiphol. Wij vinden het wel fijn dat je weer deze kant op komt. Chiel heeft eigenlijk al lang genoeg alleen gezeten toch. Maar inderdaad wij hebben er erg van genoten om een week samen met jou op Curaçao te zijn. Het begon met de verrassing dat jij ons op vliegveld Hato kwam ophalen. We zouden elkaar treffen bij ons hotel maar daar stond jij in een keer. Ook zijn we samen naar jou stage adres geweest, wij kunnen ons goed voorstellen dat jij het daar goed naar je zin had. Het huis waar je gelogeerd hebt en jou huisgenoten ook leuk om die ontmoet te hebben. Samen zijn we het eiland Curaçao rond gereden op mooie plekken geweest. Het snorkelen blijft me toch het meeste bij. Iedere keer waande ik mezelf in een natuurfilm als we weer op het ater waren. Veel mooie maar ook enge vissen gezien. Op Klein Curaçao zelfs tussen de schildpadden gezwommen echt een van de hoogtepunten was dat. Alleen moeders had zich iets beter op de warmte moeten voorbereiden. Jezelf met factor 50 insmeren en vervolgens anderhalf uur op het water gaan snorkelen.......ja maar wie zijn billen heeft verbrand moet op de blaren zitten.....Het was het allemaal waard Lidy.. Maar geniet nog van de laatste dagen van het mooie Curaçao

    Groetjes Pap en Mam

  • 17 Maart 2016 - 20:52

    Jan Nabbe:

    Hallo Lidy Mooi dat je het al die maanden naar je zin hebt gehad en als afsluiter pap en mam bij jou. Je hebt ze veel kunnen laten zien.Geniet van de laatste dagen en dan terug naar Nederland. gr Jan.

  • 17 Maart 2016 - 22:31

    Janneke Gulen:

    Hey Lidy !!

    Super leuk om te lezen dat alles Zoooo leuk was em zeker fijn om je pap en mam te zien! !
    Geniet van de laatste daagjes en alvast een goeie terugreis
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2016

Bezoek uit Nederland en de laatste dagen

01 Maart 2016

Antilliaanse verjaardag!

09 Februari 2016

Carnaval op Curacao!

13 Januari 2016

Stage, Vliegen en Chillen!

03 Januari 2016

Ik ben geland!
Lidy

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 1697
Totaal aantal bezoekers 4509

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: