Ik ben geland! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lidy - WaarBenJij.nu Ik ben geland! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lidy - WaarBenJij.nu

Ik ben geland!

Door: Lidy

Blijf op de hoogte en volg Lidy

03 Januari 2016 | Curaçao, Willemstad

Mijn avontuur is begonnen!

Gisterochtend stond ik om kwart voor 5 langs mijn bed om me klaar te maken voor de ruim 9 uur durende reis naar Curacao. Ik heb ons huisje in Overloon gedag gezegd en ben samen met Chiel naar Boxmeer gereden om pap en mam op te halen. Met zijn vieren reden wij naar Schiphol.

Eenmaal op Schiphol aangekomen bleek dat ik al direct bij de incheckbalies was en mijn koffer kon droppen. Dit was ook het punt waar we afscheid moesten nemen. We hadden eigenlijk allemaal verwacht dat dit wat later zou zijn dus dat was wel even slikken. Ik heb ze alle drie een dikke knuffelen een kus gegeven en ben op pad gegaan.

De reis met het vliegtuig en naar mijn huis toe is heel goed verlopen. Eenmaal op de vlieghaven aangekomen merkte ik wel al direct de Antilliaanse mentaliteit. De medewerkers op de luchthaven namen allemaal rustig de tijd en terwijl Hato eigenlijk maar een heel klein vliegveldje is kostte het me toch 2 uur om buiten te komen.
Daar stond mijn taxi al op mij te wachten met een bordje met mijn naam erop. Heel fijn en goed geregeld allemaal!

Deze taxi heeft mij zogezegd ook naar mijn huis gebracht: Villa Punda aan Zee. Het is echt een super leuke plek. Ik woon er samen met vier andere huisgenoten. Op dit moment zijn dat een meisje en drie andere jongens. Ik heb gisteravond al met de jongens gebarbecued. Dat was erg gezellig. Onze tuin ligt echt direct aan de zee. Er staat een gekleurde picknicktafel en een palapa en nog een ronde tafel. (foto's volgen nog).

Vandaag ga ik een beetje de buurt verkennen. Op het eiland zijn veel mensen naar de fuikdag, dat is een nationale feestdag hierop Curacao. Helaas lijdt ik nog te veel aan een jetlag en begint morgen mijn stage om 08:00 's ochtends dus leek het me slim om even rustig aan te doen. Het is hier nu 09:00 in de ochtend. Ik zit aan de zee. Hier kan ik wel aan wennen voor de komende drie maanden!

Voor nu: Ayo!


  • 03 Januari 2016 - 14:14

    Petra:

    Hoi Lidy, wat spannend en leuk om te lezen. veel plezier en succes met je stage.

    Gr Petra

  • 03 Januari 2016 - 14:22

    Annie Nabbe Steeghs:

    Hoi Lidy .Klinkt al allemaal best goed.De eerste indruk is belangrijk.Ja kleurrijk is Curacao.Meteen al aan de bak maandag Thats live.Maar zal ook wel genoeg vrije tijd zijn eromheen .Nogmaals geniet van alles nog en studeer ze. gr Uut Boxmeer Jan Annie x

  • 03 Januari 2016 - 14:31

    Janneke Gulen:

    Hey Lidy! !
    Succes met je stage ! Geniet ervan en uiteraard volg ik je vanuit Boxmeer !!

    Liefs Rik Janneke Jordi en Lars xxx

  • 03 Januari 2016 - 14:32

    Marian:

    Geniet er van xx

  • 03 Januari 2016 - 14:50

    Mams:

    Hey Lidy,

    Fijn dat het allemaal goed gegaan is met de reis naar jou woon- en werkplek op Curacao. Inderdaad ging het allemaal wat snel op het vliegveld maar jij kon je daardoor wel goed voorbereiden op jou reis. Maar we zijn gezellig met Chiel gaan ontbijten in Breukelen en hebben rustig nog wat na kunnen kletsen. Vanochtend vroeg al een leuk skype gesprek gevoerd ook fijn dat dat mogelijk is zodat we jou toch altijd ff kunnen zien en spreken. Geniet vandaag lekker van je rust want morgen begint dan jou stage op Curacao. Fijne zondag nog en we spreken elkaar. Groetjes Paps en Mams

  • 03 Januari 2016 - 18:32

    Sandra :

    Hoi lidy
    Fijn dat alles goed is gegaan en dat uitzicht dat klinkt prima!
    Dus dat komt goed veel suc6 morgen op je stageadres
    En vooral genieten !
    Groetjes Leon,sandra,anouk en cas

  • 05 Januari 2016 - 19:46

    Els:

    Dag Lidy

    Leuk reisverslag en fijn dat je een leuke plek hebt om te wonen.
    succes met je stage en geniet !!!

    Jacques Els

  • 06 Januari 2016 - 15:01

    Trudy:

    Hej Liidje heel veel plezier daar , maak er een onvergetelijke tijd van. En ook heel veel succes met je stage. Groetjes uut Loen !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2016

Bezoek uit Nederland en de laatste dagen

01 Maart 2016

Antilliaanse verjaardag!

09 Februari 2016

Carnaval op Curacao!

13 Januari 2016

Stage, Vliegen en Chillen!

03 Januari 2016

Ik ben geland!
Lidy

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 4514

Voorgaande reizen:

30 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: